woensdag 24 januari 2018

"Kjoet" roze kaartje, met Sweet Little Something

 Er zijn van die stempels, waar je meteen op valt, gewoon omdat ze zo ontzettend leuk zijn! Ongeacht of ze nuttig zijn, je wilt ze gewoon hebben. Deze was er daar eentje van voor mij..., de set Sweet Little Something! Ik was er meteen verliefd op! Zo'n zacht, knuffelig speelgoedkonijn is een schattig onderwerp voor kaartjes en zeker als je hem zo levensecht kunt maken als deze!


Inmiddels ben ik er mee aan de slag gegaan en heb ik bergen ideeen met de set! Als ik eenmaal aan begonnen ben borrelen de ideeen meestal al heel snel omhoog! Zo dacht ik aan: Een knuffel naar een vriendin sturen, babykaartjes, trouwkaartjes, ik denk aan je, voor Valentijn, een verjaardag (feestmutsje er op en klaar!), een beterschapskaart, voor een geliefde, voor pasen, voor een kind en ook voor kerst kan ik zeker wel iets bedenken! En ga zo maar door! ;o)

Het is dus ook nog eens een heel "nuttige"set ;o) Heel veelzijdig!
De "magie"van deze stempelset is uiteraard het konijn, dat je in drie stappen, drie laagjes, stempelt, waardoor je dit resultaat krijgt, met veel diepte en details. De grote basisstempel stempel je in een lichte tint, de tweede laag is iets donkerder, en de laatste stempel, met alleen de details, doe je het donkerst.

Deze techniek noemen we Two-Step-Stamping. 

Ik heb hier ondanks de drie laagjes toch maar twee kleuren inkt gebruikt. De eerste afdruk maakte ik met Pink Pirouette, de tweede met Rose Red, maar die stempelde ik eerst even op een kladje af, en daarna pas op het eerste laagje, en de derde laag is Rose Red, maar dan zonder eerst af te stempelen.

Je kunt allerlei kleurcombinaties gebruiken, waardoor het konijn elke keer een heel andere look krijgt. Vandaag koos ik voor lekker zoet roze. Een kaartje voor een baby, of voor een klein meisje dat jarig is bijvoorbeeld.... Door in een kleur te werken ("ton sur ton")  krijg je altijd een leuk effect!

Voor dit kaartje stanste ik het gestempelde konijn uit met de Lots of Labels Framelits, en ik stanste een extra label uit Rose Red cardstock in een wat groter maatje. 
Ik stempelde op een stukje Pink Pirouette Cardstock een heleboel keer een tekst uit de set, Sweet Little Somebunny... wat een schattige woordspeling.... (Bunny betekent ook konijntje)

Dit papier stempelde ik zo helemaal vol. Door Off Stamping kreeg ik diverse gradaties van kleur, net als in het konijn. Daarna sponsde ik de randjes van het papier nog een beetje en daarmee was mijn achtergrond klaar!
En zo maak je heel eenvoudig je eigen design papier! Zo leuk om te doen!

Onder het paneel met het knuffelkonijn plakte ik losjes een stukje Double Stitched Ribbon in de kleur Pink Pirouette. Dit is een van mijn favoriete lintje uit de jaarcatalogus. Dat leuke borduursteekje is zo schattig!

Het konijntje kreeg nog een schattig bloemetje op haar bol. Echt heel leuke embellishments zijn dat, de In Color Glitter Acrylic Shapes!

Ik houd altijd van dat soort kleine details!
En verder kwam er nog een leuke banner met tekst over het paneel heen. Ook de teksten zitten bij de stempelset. Door de banner een beetje te modelleren met de Bone Folder en gedeeltelijk met Dimensionals op te hogen, krijgt het net even iets extra!

Ook het paneeltje plakte ik met Dimensionals op de achtergrond.

En zo maak je heel eenvoudig, en met maar een stempelset, wat cardstock, en twee kleurtjes inkt, een schattig kaartje.  Ik heb er nog geen bestemming voor op dit moment, maar die komt er vast binnenkort!

Misschien vind je dit kaartje wel aardig maar heb je meer met knuffelberen ipv konijntjes... In de jaarcatalogus staat op bladzijde 110 nog zo'n knuffelige set, met een superlieve beer die je op dezelfde manier, in laagjes/stapjes, stempelt. De naam van die set is Baby Bear.

De hier gebruikte set Sweet Little Something staat in de voorjaarscatalogus. Het is een Photopolymere set, dus het opbouwen is supermakkelijk!

Wat heb ik gebruikt: 
Stempels: Sweet Little Something
Papier: Cardstock: Rose Red, Pink Pirouette, Shimmery White
Inkt: Rose Red, Pink Pirouette
Dies: Lots of Labels Framelits
Pons: Triple Banner
Embellishments: Double Stitched Ribbon Pink Pirouette. 2016-2018 In Color Glitter, Acrylic Shapes
Tools: Big Shot, Stampin'Sponges, Bone Folder
En verder: Stampin'Dimensionals, Fast Fuse. Snail Adhesive

Tot snel!
Annette



Eerstvolgende (mee-)besteldagen:
Maandag 22 januari om 19.00 uur
Maandag 29 januari om 19.00 uur


van 3 januari t/m 31 maart: Sale-A-Bration!
Tijdens deze actieperiode mag je bij je bestelling vanaf 60 euro een gratis kado uitkiezen!
Nieuw! Ook zijn er extra luxe kadoos uit te kiezen, bij een bestelling vanaf 120 euro!

en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***






Heb je de nieuwe Catalogus nog niet in huis? 

Vraag er eenvoudig eentje aan door mij een EMAIL te sturen



Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!