vrijdag 19 februari 2016

Nostalgische laagjeskaart met Bloomin'Love...

Het blijft me trekken hoor, het maken van nostalgisch getinte kaarten. Deze keer maakte ik er eentje met producten uit de serie Love Blossoms. Niet de kleurtjes van deze serie, maar wel de Stempels en Dies. Daar ben ik lekker mijn eigen dingen mee gaan doen!


Het leuke is dat alles op en bij elkaar past, en de set is heel uitgebreid. De komende tijd zal ik dan ook een aantal van die mogelijkheden laten zien, maar vandaag begin ik met een eenvoudige vintage variant met neutrale kleurtjes.

Ik heb zelf met een schattig bloemenstempeltje uit de stempelset het achtergrondpapier gemaakt. Mooi ton sur ton. Zo lijkt het net een motief dat je vroeger wel op stoffen zag.


Natuurlijk heb ik de randjes ook lekker gesponst met dezelfde inkt. Daar wordt het nog iets authentieker van ;o))

Ik heb het prachtige hart simpel uitgestanst met de grote stans die bij de Bloomin'Heart Thinlits Diesset hoort. Zo gedetailleerd en prachtig uitgewerkt is die! Deze heb ik als "inlay"verwerkt in de gestempelde achtergrond.


De tekst en de banner komen ook uit de Bloomin'Love set. Had ik al verteld dat je stempels en Dies als bundel met 15 procent korting kunt bestellen? Heerlijk altijd, die bundles ;o)

Er is een andere set, de Large Number Framelits Dies,  waarin een bannerstans te vinden die ook deze banner uitstanst. Ideaal om zo onderdelen weer te kunnen uitwisselen!

Ik heb de miniblaadjes op deze tekstbanner een ietsje aangezet met de Wink of Stella Glitterbrush Gold. Op de foto niet goed te zien, maar in het echt is het een mooi detail, en hierin komt ook een goud van het Bakers Twine weer terug. Dit Twine heb ik samen met het Venetian Crochet Trim gebruikt om een mooie strik te maken. Deze heb ik met een Glue Dot stevig op de kaart bevestigd.


Zo is het precies genoeg, dus het was me duidelijk:  Eenvoud siert, niets meer aan doen ;o))

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Bloomin'Love
Inkt: Crumb Cake
Papier: Very Vanilla, Crumb Cake
Stansen: Bloomin'Heart Framelits Dies, Large Numbers Framelits Dies
Embellishments: Wink of Stella Glitterbrush Gold, Venetian Crochet Trim, Metallic Bakers Twine Gold 
Tools: Big Shot, Stampin'Sponges, Sponge Daubers
En verder: Stampin'Dimensionals,  Multi Purpose Liquid Glue, Fine-Tip Glue Pen, Glue Dots

Tot snel!
Annette


*Van 5 januari tm 31 maart 2016: Sale-A-Bration! Krijg een gratis SAB kado bij elke 60 euro aan bestellingen!

*Eerstvolgende (mee-)besteldag: Maandag 22 februari om 19.00 uur

Altijd verrassend en vol mooie producten:
KIK: de Kijkkast Inspiratie Kit!
(lees HIER alles over de KIK!)



1 opmerking :

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!