donderdag 23 juli 2015

Fris en eenvoudig...

Schandalig, zo lang heb ik hier niets aan nieuwe creaties laten zien.... Ik heb echt wel volop gestempeld, maar ook geklust, markten gedaan en de laatste maanden zaten flink vol met workshops....... en laten we de KIK niet vergeten.... waardoor het bijhouden van mijn blog even op een lager pitje stond.

Helaas zijn mijn dagen nog steeds niet van elastiek! (misschien maar gelukkig ook.... anders ging ik maar door en door... want het is ook allemaal veel te  leuk!)

Maar, zoals gezegd is er genoeg gemaakt door mij,  dus de komende tijd zul je bij de Kijkkast weer met regelmaat "iets stempeligs" voorbij zien komen! Yeah!

Allereerst een fris en simpel kaartje.

Alleen de kleurtjes al! 
Ik ben gek op de combinatie van de nieuwe in-colorkleur Watermelon Wonder met de oude bekende Blushing Bride. Ze versterken elkaar!

Het Neutrale Sahara Sand is een mooie rustige tegenhanger... deze kleur past eigenlijk bij alle andere kleuren!


De prachtige achtergrondstempel  Definitely Dahlia viel me eerlijk gezegd niet meteen op toen de catalogus uitkwam, maar dat is inmiddels wel anders. Prachtig! Het geeft meteen een vriendelijke sfeer aan een kaart en doet het super als opvallend element, maar ook als achtergrond!


Geen ingewikkelde technieken op deze kaart. De vlinders zijn gemaakt met de tijdloze set Papillion Potpourri en bijpassende ponsen. Aan de linkerkant heb ik voor de "balans" een smal strookje DSP geplakt. Dit is eigenlijk speciaal papier, bedoeld voor het maken van enveloppen. De naam is dan ook Envelope Paper, en in een pak zitten de vijf nieuwe in-colors, maar ook is er een neutrals variant. Je vindt ze beiden op bladzijde 149 in de catalogus.

En ja, een Nederlandse tekst op deze kaart! Deze tekst komt uit de nieuwe Nederlandse Hostessset: Er is er een jarig! Ik heb de woorden van harte, en gefeliciteerd, voorzichtig van elkaar losgeknipt, zodat ik ze naar keuze los of samen kan gebruiken. Zo heb ik nog meer mogelijkheden!

Verder heb ik weer eens lekker gewerkt met laagjes, met ponsen en cardstock. Met de goede combinaties is het niet moeilijk om iets leuks te maken. Fris en eenvoudig!

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Definitely Dahlia, Er is er een jarig, Papillion Potpourri, Gorgeous Grunge
Inkt: Watermelon Wonder, Blushing Bride, Crumb Cake
Papier: Cardstock: Watermelon Wonder, Blushing Bride, Sahara Sand Whisper White, Envelope Paper DSP
Ponsen: 1 3/4 inch Scallop Circle, 1 1/2 inch Circle, 1 3/8 inch circle, Banner Triple, Bitty Butterfly, Elegant Butterfly
En verder: Multi Purpose Liquid Glue, Glue Dots, Stampin'Trimmer

Tot snel!

Annette






Woon je te ver voor een workshop?
KIK: de Kijkkast Inspiratie Kit!
(lees HIER alles over de KIK!)

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!